tisdag 27 september 2016

Titanic - what a journey it must have been








Det finns många resmål kvar på vår fantastiska jord som jag fortfarande vill besöka, det finns många platser som bjuder på upplevelser som jag tror skulle bli ett minne för livet. Men sen finns det också många resor kvar att göra som jag tror kan vara intressantare än själva målet med resan. 

Tänk att få haft möjligheten att vara med på jungfruresan med Titanic 
(minus randevouz med Iceberg enormous givetvis). 

Jag misstänker att resenärerna på Titanic ganska säkert kände på sig att de med sin resa skulle skriva historia, självklart kanske inte pga av det som de i själva verket skulle skriva historia om utan snarare det stora och överdådiga som de var en del av. Detta gigantiska fartyg med den modernaste teknologin fraktande en potpourri av människor ifrån samhällets alla skikt. Visst slutade resan så tragiskt som den bara kunde, men som en kronisk optimist så kan jag ändå inte släppa tanken.

Nu har vi äntligen fått klar vår mäktiga oljemålning Titanic, detta tillsammans med många andra nyheter som nu finns ute på vår hemsida.

Enjoy and stay colorful.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar